Страничка музыкального руководителя

Музыкальный руководитель - Толочко Валентин Фадеевич, первая квалификационная категория

Изображение

Жыццё дзяцей без музыкі немагчыма, як немагчыма без гульні і без казкі. Музычныя заняткі ў дзіцячым садзе-гэта ўступленне ў незвычайны, дзіўны свет музыкі.

Асноўнай мэтай дзейнасці музычнага кіраўніка з'яўляецца: фарміраванне асноў эстэтычнай культуры сродкамі музычнага мастацтва.

Асноўная задача - далучыць дзіця да гэтага цудоўнага свету, навучыць разумець гэты свет і атрымліваць асалоду ад яго.

развіваць: эмацыйную спагадлівасць на музыку; інтанацыйны слых (у працэсе слуханні музыкі і падпявання); буйную маторыку (у працэсе выканання рухаў пад музыку, дзеянняў з музычнымі цацкамі); слыхавая ўвага;

фарміраваць: першапачатковыя ўменні ўспрымаць музыку, падпяваць даросламу, рэагаваць рухамі на настрой і характар музыкі, адрозніваць эмацыйна-інтанацыйную афарбоўку музычных і вакальных інтанацый;

выхоўваць: пазітыўнае стаўленне да музыкі, спеваў; патрэба ў актыўных дзеяннях пад музыку (падпяванні, рытмічных рухах).

Асноўнымі функцыямі музычнага кіраўніка ўстановы адукацыі з'яўляюцца:

арганізацыя і ажыццяўленне работы з дзецьмі па эстэтычнаму і музычнаму выхаванню;
забеспячэнне ведаў музычнымі кіраўнікамі дашкольнай установы тэхналогіямі выконваемых работ, правілаў аховы працы і пажарнай бяспекі;
садзейнічанне сацыялізацыі выхаванцаў, Узаемадзеянне з сем'ямі дзяцей па пытаннях музычнага эстэтычнага выхавання, навучання і развіцця выхаванцаў.
Асноўнымі напрамкамі дзейнасці музычнага кіраўніка з'яўляюцца:

Арганізацыя і ажыццяўленне музычна-творчага развіцця дзяцей 2-6 гадоў (музычныя заняткі, забавы, святы). У дзіцячым садзе мы займаемся музычнай дзейнасцю. Працуем над развіццём музычных здольнасцяў, вучым дзяцей спяваць, танцаваць, слухаць, граць на музычных інструментах.
Дыягностыка і карэкцыя музычна-творчага развіцця дзяцей 3-6 гадоў. У працэсе развучвання, спеваў у дзяцей развіваецца памяць, мацнеюць галасавыя звязкі, уменне правільна дыхаць. Ідзе пастаянная работа над дыкцыяй, дзіця вучыцца правільна прапяваць гукі, словы.
Прапаганда перадавога педагагічнага вопыту па музычна-творчаму развіццю дзяцей 2-6 гадоў сярод спецыялістаў дашкольнай установы, бацькоў.
Індывідуальная работа са спецыялістамі дашкольнай установы (выхавальнікі,  кіраўнік фізічнага выхавання.), кансультацыі для бацькоў.
Самаадукацыя.
У рабоце з дзецьмі музычны кіраўнік кіруецца наступнымі прынцыпамі:

1. Мэтанакіраванасць, сістэматычнасць, планавасць.

Заключаецца ў выразным планаванні заняткаў з дзецьмі, іх сістэматычнасць і мэтанакіраванасць. Для музычнага развіцця дзяцей вельмі важна, каб песня гучала ў розных відах дзейнасці дашкольнікаў, а не толькі на музычных занятках. Песня можа гучаць на ранішняй гімнастыцы, на прагулцы ў цёплы час года, падчас працоўных працэсаў і гэтак далей.

2. Прынцып дыферэнцыраванага падыходу да  дзецей і уліку іх індывідуальных асаблівасцяў.

Індывідуальны падыход-найважнейшы псіхолага-педагагічны прынцып, згодна з якім у адукацыйным асяроддзі павінны ўлічвацца індывідуальныя асаблівасці кожнага дзіцяці.

3. Прынцып добразычлівасці і адкрытасці.

Падбор рэпертуару, мабыць, самая важная і складаная задача-знайсці такую песню, якая была б сугучная настрою дзяцей, адлюстроўвала іх інтарэсы і ўяўленні аб навакольным свеце, духоўна развівала іх, была даступная для выканання. Для кожнай узроставай групы падабраны цікавы і даступны матэрыял, з дапамогай якога можна вырашыць розныя праблемы развіцця вакальных навыкаў. Бо песні, пацешкі выклікаюць у дзяцей ўсплёск станоўчых эмоцый, ствараюць радасны настрой.

З усяго вышэй сказанага, можна зрабіць выснову:

Музычныя заняткі з дзецьмі ўсебакова развіваюць і падрыхтоўваюць іх да навучання ў школе. Для гэтага выкарыстоўваецца прагрэсіўныя метады, якія дазваляюць развіваць памяць, мысленне і ўяўленне з ранняга ўзросту. Заняткі музыкай ўплываюць на інтэлектуальнае развіццё, паскараецца рост клетак, якія адказваюць за інтэлект чалавека, уплывае на эмацыйнае самаадчуванне дзіцяці. Пад дзеяннем музыкі актывізуюцца энергетычныя працэсы арганізма, накіраваныя на фізічнае аздараўленне.

Мы бачым у кожным дзіцяці таленты і здольнасці,

дапамагаем развіваць іх у далейшым.

Музычныя інструменты дома. 

Сучасныя вытворцы цацак прапануюць шырокі асартымент тавараў. Гэта і мяккія цацкі, і розныя лялькі, канструктары і ў тым ліку музычныя цацкі і дзіцячыя музычныя інструменты. Аднак, пры такім багатым выбары дастаткова проста памыліцца і купіць дзіцяці тую цацку, якая зусім не будзе развіваць яго музычныя здольнасці. 

Калі вы ўсе ж вырашылі купіць дзіцяці музычную цацку, то звярніце ўвагу на тое, як яна гучыць. Яе тэмбр павінен быць чыстым, мелодыя павінна прайгравацца рытмічна і інтанацыйна дакладна.

Дзіцячыя музычныя інструменты павінны адпавядаць узросту дзіцяці. Лепш за ўсё для хатняга музіцыравання падыходзяць шумавыя і ўдарныя інструменты, такія як бразготкі, бубны, музычныя малаточкі, лыжкі і т.п. самастойнае выкананне рытмічнага малюнка знаёмых мелодый з іх дапамогай даступна і вельмі падабаецца дзецям.

Акрамя гатовых дзіцячых музычных інструментаў у хатніх умовах сумесна з дзецьмі можна самастойна вырабіць шумавыя Музычныя інструменты. Гэта могуць быць розных памераў бляшаныя слоічкі (напрыклад, з-пад кавы), напоўненыя рознымі крупамі; жорсткі цэлафан, з дапамогай якога можна здабываць вялікую колькасць шумоў. Ну і, вядома ж, любы прадмет можа стаць музычным інструментам. Патрэбна толькі ваша фантазія!